ارائه بیش از 60 هزار خدمت امدادی و گردشگری به مسافران نوروزی

امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سامانه جامع اطلاع رسانی گردشگری کشور، همزمان با اجرای طرح نوروزی 1396 ، بیش از 60 هزار خدمت امداد خودرویی و اطلاعاتی را به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران: در ایام تعطیلات نوروز 1396 و طی اجرای طرح سفرهای نوروزی که 25 اسفند ماه 1395 تا 14 فروردین ماه 1396 ادامه داشت، 22 هزار و 234 سرویس امداد خودرویی به متقاضیان ارائه شد.

آمارها ی ثبت شده در سامانه مدیریت امداد خودروی کانون نشان می‌دهد که خدمات رسانی امدادی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در مقایسه با مدت مشابه سال 1395، به میزان 8.5 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش: در طرح نوروزی امسال، 712 خدمت امداد خودرویی رایگان در سراسر کشور به هموطنان ارائه شد و متوسط زمان امداد رسانی امداد خودروی کانون در تعطیلات نوروزی سال 96، با یک دقیقه کاهش از 25 به 24 دقیقه رسید.

به گفته رضا قاسمی نیا، مدیر امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، 1400 نیروی امدادی در قالب 22 شرکت، 66 دفتر نمایندگی، 88 پایگاه امداد جاده‌ای، 93 تعمیرگاه و 890 دستگاه خودروی امدادی سبک و سنگین طی اجرای طرح نوروزی، بیشترین خدمات امدادی را در استان‌های گیلان، تهران، اردبیل، قزوین و خراسان رضوی به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه کردند.

وی یادآور شد: با توجه به قراردادها و تفاهم نامه‌هایی که با شرکت‌های خودرو ساز داریم، 16 شرکت‌ در اجرای طرح نوروزی سال جاری، مشارکت کردند.

لازم به ذکر است که نمایندگان امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ستاد هماهنگی خدمات سفر و استان البرز به دلیل تلاش و مشارکت در اجرای هر چه بهتر طرح نوروزی 1396 و خدمات ارائه شده در سال 1395، قدردانی و تجلیل شد.

متقاضیان می‌توانند به منظور دریافت خدمات امدادی کانون، با شماره ‌تلفن‌های 09629 و 6423 (021) تماس حاصل کنند.

پاسخگویی سامانه جامع اطلاع رسانی گردشگری کشور به بیش از 41 هزار تماس در نوروز 96

سامانه جامع اطلاع رسانی گردشگری کشور 09629 همزمان با ايام نوروز 1396، حدود 41 هزار تماس گرفته شده از سوی گردشگران و مسافران نوروزی را ثبت کرد.

محمد رنگرز، سرپرست سامانه جامع اطلاع رسانی گردشگری کشور با بیان این مطلب گفت: سامانه 09629در ایام نوروز 96 در راستاي هم‌افزايي با برنامه‌هاي ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به صورت شبانه‌روزي به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

وی افزود: در زمان اجرای طرح نوروزی 96، به 41 هزار و 377 تماس در حوزه‌هاي مختلف گردشگري از جمله اطلاعات راه‌ها، وضعیت آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی پاسخ داده شد.

به گفته رنگرز؛ بر اساس اطلاعات ثبت شده، در بازه زمانی 25 اسفند ماه 1395 تا 14 فروردین ماه 1396، بیشترین تماس‌های گرفته شده با سامانه 09629 به استان‌های تهران و مازندارن و کمترین‌ها نیز به ایلام و کهکیلویه و بویراحمد اختصاص داشت.

وی افزود: در این مدت، بیشترین درخواست اطلاعات در حوزه آگاهی از وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور بود و مقصد بیشترین سفرها به نام استان مازندران به ثبت رسید.

1396/1/19
 

  کلیه حقوق این وب سایت مربوط به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران،محفوظ می باشد، هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد  

%>